2017/S 089-174572
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)Navn og adresser
Svendborg Kommune 29189730 Svendborgvej 135 Vester Skerninge 5762 Danmark Kontaktperson: Carsten D. Larsen Telefon: +45 30175432 E-mail: carsten.d.larsen@svendborg.dk NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/68438260.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.svendborg.dk/udbud
I.2)Fælles udbud
I.3)Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/68438260.aspx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Mercell Danmark A/S Østre Stationsvej 33, Vestfløjen Odense C 5000 Danmark Telefon: +45 63133700 E-mail: support.dk@mercell.com NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/68438260.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/68438260.aspx
I.4)Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5)Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Del II: Genstand
II.1)Udbuddets omfang
II.1.1)Betegnelse:
EU-udbud på vintertjeneste.
II.1.2)Hoved-CPV-kode
90620000
II.1.3)Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4)Kort beskrivelse:
Udbuddet vedrører udførelse af vintertjeneste for Svendborg Kommune, omfattende veje, stier og fortove i en del af Svendborg Kommune.
Der er i alt 9 områder der kan bydes på, de 6 af områderne er på veje, hvoraf 1 område er med 2 lastbiler, 1 område er med 1 lastbil og 1 traktor og 4 områder er med 3 traktorer.
De sidste 3 områder er på cykelstier og få fortovsstrækninger, hvert af disse områder er med 1 traktor.
Der kan afgives tilbud på 1, flere eller alle områder.
II.1.5)Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.1.6)Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90630000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:
Svendborg Kommune.
II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:
Svendborg Kommune ejer og vedligeholder materiellet til saltning og snerydning, som stilles til rådighed i aftaleperioden. De bydende skal selv levere de ønskede typer af køretøjer til udførelse af opgaverne.
De enkelte entrepriser, herunder hvilket materiel der benyttes og det som de bydende skal levere er nærmere beskrevet i arbejdsbeskrivelsen, jf. bilag 2.
For vintertjeneste med saltning er beredskabsperioden fra 15. oktober til 15. april det efterfølgende år. For snerydning er beredskabsperioden fra 1. november til 31. marts det efterfølgende år. De nævnte datoer er med i beredskabsperioden. Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.
For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de mindstekrav ydelserne skal opfylde, henvises til arbejdsbeskrivelsen (bilag 2), afregningsgrundlag (bilag 3), tilbudslisten (bilag 4), kortoversigter (bilag 5) samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål. Betingelser for tilbud fremgår af udbudsbetingelserne.
De forventede og estimerede mængder for de enkelte ydelser som er angivet i bilag 4, Tilbudsliste, er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. De estimerede mængder er således ikke bindende for Svendborg Kommune og kan være genstand for justeringer i såvel nedadgående som opadgående retning.
II.2.5)Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2017
Slut: 31/07/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
2 x 12 måneder.
II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger
Der betales ikke tilbudsvederlag. For nærmere information om udbuddet henvises til udbudsbetingelserne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Betingelser for deltagelse
III.1.1)Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3)Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5)Oplysning om reserverede kontrakter
III.2)Kontraktbetingelser
III.2.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2)Kontraktudførelsesvilkår:
Svendborg Kommunes arbejdsklausul er gældende for udførelsen af arbejdet.
III.2.3)Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Del IV: Procedure
IV.1)Beskrivelse
IV.1.1)Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3)Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4)Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6)Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8)Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2)Administrative oplysninger
IV.2.1)Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 15/06/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3)Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7)Betingelser for åbning af bud
Dato: 15/06/2017
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:
Der er ikke adgang til overværelse af åbningen af de indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:
2021.
VI.2)Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3)Yderligere oplysninger:
Se udbudsbetingelserne for nærmere information om deltagelse i udbuddet.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud Nævnenes Hus, Toldboden 2 Viborg 8800 Danmark Telefon: +45 35291000 E-mail: klfu@naevneneshus.dk Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
VI.4.2)Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3)Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
- lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
VI.4.4)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35 Valby 2500 Danmark Telefon: +45 41715000 E-mail: kfst@kfst.dk Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/05/2017