Vester Skerninge: Snerydning

2017/S 089-174572

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn og adresser

Svendborg Kommune 29189730 Svendborgvej 135 Vester Skerninge 5762 Danmark Kontaktperson: Carsten D. Larsen Telefon: +45 30175432 E-mail: carsten.d.larsen@svendborg.dk NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/68438260.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.svendborg.dk/udbud

I.2)Fælles udbud

I.3)Kommunikation

Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/68438260.aspx

Yderligere oplysninger fås på anden adresse:

Mercell Danmark A/S Østre Stationsvej 33, Vestfløjen Odense C 5000 Danmark Telefon: +45 63133700 E-mail: support.dk@mercell.com NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/68438260.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/68438260.aspx

I.4)Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.5)Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1)Udbuddets omfang

II.1.1)Betegnelse:

EU-udbud på vintertjeneste.

II.1.2)Hoved-CPV-kode

90620000

II.1.3)Kontrakttype

Tjenesteydelser

II.1.4)Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører udførelse af vintertjeneste for Svendborg Kommune, omfattende veje, stier og fortove i en del af Svendborg Kommune.

Der er i alt 9 områder der kan bydes på, de 6 af områderne er på veje, hvoraf 1 område er med 2 lastbiler, 1 område er med 1 lastbil og 1 traktor og 4 områder er med 3 traktorer.

De sidste 3 områder er på cykelstier og få fortovsstrækninger, hvert af disse områder er med 1 traktor.

Der kan afgives tilbud på 1, flere eller alle områder.

II.1.5)Anslået samlet værdi

Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK

II.1.6)Oplysninger om delkontrakter

Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej

II.2)Beskrivelse

II.2.1)Betegnelse:

II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)

90630000

II.2.3)Udførelsessted

NUTS-kode: DK031

Hovedudførelsessted:

Svendborg Kommune.

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Svendborg Kommune ejer og vedligeholder materiellet til saltning og snerydning, som stilles til rådighed i aftaleperioden. De bydende skal selv levere de ønskede typer af køretøjer til udførelse af opgaverne.

De enkelte entrepriser, herunder hvilket materiel der benyttes og det som de bydende skal levere er nærmere beskrevet i arbejdsbeskrivelsen, jf. bilag 2.

For vintertjeneste med saltning er beredskabsperioden fra 15. oktober til 15. april det efterfølgende år. For snerydning er beredskabsperioden fra 1. november til 31. marts det efterfølgende år. De nævnte datoer er med i beredskabsperioden. Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.

For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de mindstekrav ydelserne skal opfylde, henvises til arbejdsbeskrivelsen (bilag 2), afregningsgrundlag (bilag 3), tilbudslisten (bilag 4), kortoversigter (bilag 5) samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål. Betingelser for tilbud fremgår af udbudsbetingelserne.

De forventede og estimerede mængder for de enkelte ydelser som er angivet i bilag 4, Tilbudsliste, er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. De estimerede mængder er således ikke bindende for Svendborg Kommune og kan være genstand for justeringer i såvel nedadgående som opadgående retning.

II.2.5)Tildelingskriterier

de nedenfor anførte kriterier

Pris

II.2.6)Anslået værdi

Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK

II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem

Start: 01/08/2017

Slut: 31/07/2021

Denne kontrakt kan forlænges: ja

Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2.11)Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger

II.2.13)Oplysninger om EU-midler

Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

II.2.14)Yderligere oplysninger

Der betales ikke tilbudsvederlag. For nærmere information om udbuddet henvises til udbudsbetingelserne.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Betingelser for deltagelse

III.1.1)Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre

III.1.2)Økonomisk og finansiel kapacitet

Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet

III.1.3)Teknisk og faglig kapacitet

Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet

III.1.5)Oplysning om reserverede kontrakter

III.2)Kontraktbetingelser

III.2.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.2.2)Kontraktudførelsesvilkår:

Svendborg Kommunes arbejdsklausul er gældende for udførelsen af arbejdet.

III.2.3)Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1)Beskrivelse

IV.1.1)Proceduretype

Offentligt udbud

IV.1.3)Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

IV.1.4)Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen

IV.1.6)Oplysninger om elektronisk auktion

IV.1.8)Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud

Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej

IV.2)Administrative oplysninger

IV.2.1)Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

IV.2.2)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

Dato: 15/06/2017

Tidspunkt: 12:00

IV.2.3)Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere

IV.2.4)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:

Dansk

IV.2.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

IV.2.7)Betingelser for åbning af bud

Dato: 15/06/2017

Tidspunkt: 12:00

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til overværelse af åbningen af de indkomne tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja

Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

2021.

VI.2)Oplysninger om elektroniske arbejdsgange

VI.3)Yderligere oplysninger:

Se udbudsbetingelserne for nærmere information om deltagelse i udbuddet.

VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud Nævnenes Hus, Toldboden 2 Viborg 8800 Danmark Telefon: +45 35291000 E-mail: klfu@naevneneshus.dk Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2)Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

VI.4.3)Klageprocedure

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne

m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,

  1. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35 Valby 2500 Danmark Telefon: +45 41715000 E-mail: kfst@kfst.dk Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

05/05/2017