Ren Garanti: Værdisæt


I Danske Service arbejder vi for ordnede forhold i servicebranchen. Derfor har vi Ren Garanti, som er de værdier, vi arbejder ud fra. Vi står for:


1. Ordnede forhold
Servicebranchen har brug for ordnede forhold og en klar skillelinje mellem sort og hvidt arbejde. Derfor er det en kerneværdi i Danske Service, at vi er bannerførere for ordentlige vilkår og forhold. Det forventer vi også, at vores medlemmer er.

2. Professionel opførsel
Det er afgørende, at vi møder vores kunder med den professionalisme, de efterspørger. I Danske Service er det vigtigt, at vi møder hinanden og vores kunder med respekt og troværdighed. I Danske Service går vi op i at have en professionel tilgang til vores arbejde, og vi forventer det samme af vores medlemmer.

3. Kvalitet
Faglig stolthed er en værdi i sig selv. Vores medlemmer ved, at kvalitet er i højsædet, og vi ønsker at fremme den faglige ekspertise, vores medlemmer hver dag arbejder med.

4. Godt arbejdsmiljø
I et godt arbejdsmiljø har vi hinandens ryg – også når det brænder på. I Danske Service har vi vores medlemmers ryg, og vi forventer samtidig, at vores medlemmer er garanter for et rart arbejdsmiljø.

5. Økonomisk ansvarlighed
Danske Service prioriterer økonomisk ansvarlighed. Det er vigtigt for os, at vores medlemmer forstår, at økonomisk ansvarlighed også handler om tillid og troværdighed til branchen som helhed. Derfor forventer vi, at vores medlemmer arbejder for, at deres økonomi er i orden. I Danske Service står vi klar med hjælp, hvis medlemmerne skulle opleve udfordringer.

6. Respekt for miljøet
Bæredygtighed og respekt for miljøet gælder også i servicebranchen. I Danske Service respekterer vi miljøet, og vi prioriterer den grønne dagsorden. Derfor er det vigtigt for os, at vores medlemmer sorterer korrekt og med respekt for naturen.

7. Ansvarlig leverandørstyring
Ansvarlig leverandørstyring betyder, at vi går op i, at medlemmernes underleverandører arbejder ansvarligt, og at vi har tjek på leverandørkæderne. Derfor forventer vi i Danske Service, at vores medlemmer arbejder ansvarligt med deres leverandører, så vi undgår brodne kar.

8. Uddannelse af medarbejdere
Vi prioriterer, at vores medlemmer leverer den bedste service. Derfor er det også en kerneværdi, at vi sammen skal uddanne jeres medarbejdere til at blive endnu dygtigere. Danske Service tilbyder uddannelse og kurser, så vi kan opretholde den høje standard, vi sætter for dagen.

9. Kollegial adfærd
Vi skal alle være her, og det kræver respekt, anerkendelse og tillid. Det er en central værdi for Danske Service, at vi har et godt samarbejde og har et godt fællesskab på tværs. Vi forventer det samme af vores medlemmer.

10. Fair konkurrence
Danske Service ønsker at fremme fair og lige konkurrence i servicebranchen. Vi sætter en dyd i at arbejde for fair konkurrence, fordi det fremmer motivationen, fællesskabet og arbejdsglæden. I Danske Service er det derfor afgørende, at vi arbejder inden for de samme rammer, så fagligheden og glæden ved at udføre et stykke arbejde vurderes på samme præmisser.

Vil du være med til at støtte op om Ren Garanti? Så kan du tage del i Ren Garanti Plus.